OBVEZNI IZBIRNI PREDMETI ZA 7. RAZRED – PONUDBA 2018/19

NEMŠČINA I

NEMŠČINA I  (2 uri tedensko)

Nemščina je triletni predmet, ki se izvaja dve uri tedensko. Učenec se poleg nemščine lahko odloči še za en izbirni predmet, lahko pa je nemščina tudi njegov edini izbirni predmet. Učenec lahko po enem ali dveh letih učenja nemščine tudi izstopi. K nemščini so vabljeni vsi učenci, ki imajo veselje do učenja tujih jezikov, učenci, ki nameravajo izobraževanje nadaljevati na gimnazijah ali na področju turizma.
Učenci pri pouku nemščine spoznajo različne strukture in besedišče, ki ga lahko uporabijo v vsakdanjih situacijah. Poudarek je na uporabnosti naučenega. Glavni cilj nemščine kot izbirnega predmeta je pripraviti učence do sproščenega in tekočega nastopanja in izražanja v tujem jeziku in pri tem pozabiti na strah pred napakami.
Pouk bo sestavljen iz raznolikih dejavnosti. Učne vsebine so primerne in zanimive za učence njihove starosti.
V mesecu juniju 2019 bomo izvedli ekskurzijo v sosednjo Avstrijo.

Pridi in se nam pridruži!

Predmet bo poučevala Saša Sotošek, profesorica nemškega in francoskega jezika.

 

VERSTVA IN ETIKA I

VERSTVA IN ETIKA I (1 ura tedensko)

Izbirni predmet verstva in etika nudi učencem možnost, da razširijo, dopolnijo, diferencirajo in problematizirajo znanje, ki ga o verstvih in etiki dobijo pri obveznih predmetih. Predmet je namenjen tako učencem, ki imajo doma (krščansko) religiozno vzgojo in obiskujejo verouk, kot pripadnikom drugih religij in tistim brez domače religiozne vzgoje in opredelitve.

Predmet bo poučevala Mara Hunski, predmetna učiteljica geografije in etike in družbe in višja knjižničarka.

ODKRIVAJMO PRETEKLOST MOJEGA KRAJA

ODKRIVAJMO PRETEKLOST MOJEGA KRAJA (1 ura tedensko)

Cilji in vsebine se povezujejo s cilji in vsebinami zgodovine kot rednega predmeta. Učni načrt je zasnovan tako, da se cilje in vsebine glede na zanimanje učencev izbira, razširja in poglablja. Splošni cilji predmeta:

– z raziskovalnim učenjem poglabljajo in razširjajo znanje o življenju, delu in miselnosti ljudi v posameznih zgodovinskih obdobjih in vzrokih za njihovo spreminjanje,

– razvijajo spretnosti in veščine zgodovinskih prostorskih in časovnih predstav,

– urijo se v uporabi in razumevanju zgodovinskih virov, literature in informacij, zbranih in izbranih iz drugih medijev, za raziskovanje in poznavanje življenja ljudi v preteklosti

Učenci odkrivajo preteklost domačega kraja v obliki sodelovalnega učenja, projektnega dela in terenskega dela z vključevanjem muzejev ter arhivov in krajših ekskurzij.

Predmet bo poučevala Simona Gobec Drofenik, profesorica zgodovine in geografije.

LIKOVNO SNOVANJE I

LIKOVNO SNOVANJE I (1 ura tedensko)

Spoznanja, ki si jih bodo učenci pridobili pri likovnem snovanju, jim bodo koristila pri razumevanju likovnega sveta. Izbirni predmet likovno snovanje dopolnjuje vsebine rednega predmeta Likovna umetnost in nadgrajuje pojme iz likovne teorije, zgodovine likovne umetnosti in likovne tehnologije. Učenec pri likovnem snovanju spoznava razlike in povezave med vizualnim in likovno-teoretičnem ter pri praktičnem delu razvija občutljivost zaznavanja, likovno ustvarjalno mišljenje in motorično občutljivost in spretnost, vizualni spomin in domišljijo. Obenem razvija odnos do nacionalne in splošne človekove likovne kulturne dediščine. Učitelj spodbuja učenčevo izvirnost in lastno iskanje rešitev, navaja pa ga tudi na kritično opazovanje likovnih del in del njegovih vrstnikov. Likovne naloge so zasnovane problemsko. Izhodišče za izrazno delo je likovna teorija, tehnika in likovni motiv pa sta likovnemu problemu podrejena.

Načrtovana področja RISANJE, SLIKANJE IN KIPARSTVO zaokrožajo vsebine likovnih nalog tako, da učenci zaključijo eno leto trajajoči program, ki je namenjen predvsem razvoju likovnih zmožnosti in razvoju ustvarjalnosti.

Predmet bo poučeval Uroš Krivec, profesor likovne vzgoje.

RAČUNALNIŠTVO - UREJANJE BESEDIL

Obvezni izbirni predmet – RAČUNALNIŠTVO – UREJANJE BESEDIL v 7. razredu OŠ

Obseg – 35 ur letno.
Izvedba – 1 ura na teden ali strnjeno v tečajni obliki (po dogovoru).
Izvajalec – mag. Darko Pepevnik.

Spoštovani starši in dragi učenci!
Živimo v času, ko je potrebno dobro obvladati digitalno tehnologijo. Življenja brez računalnika in njemu podobnih naprav si ne znamo več predstavljati. Spremlja nas na vsakem koraku. Povezan v internet pa pomeni naše okno v svet, ki se kar na enkrat znajde v našem domu, šoli, službi … in zato moramo biti pripravljeni.

Drugod po svetu, npr. v Angliji, so to že sprevideli in leta 2012 uvedli obvezni šolski predmet »Computing«  od 1. razreda dalje. Več o tem …

Pa ni potrebno hoditi tako daleč. Naši sosedje na Hrvaškem z novim šolskim letom 2018/2019 uvajajo v 5. razred osnovne šole obvezen predmet »Informatika«, ki ga bodo v naslednjih šolskih letih uvedli še v  šestem, sedmem in osmem razredu. Več o tem …

Pri nas je Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport lansko jesen ustanovilo Strokovno delovno skupino za analizo vsebin računalništva in informatike v programih osnovnih in srednjih šol – RINOS. Skupina bo do konca leta pripravila študijo, na podlagi katere se bo ministrstvo odločilo o nadaljnjih ukrepih za vključevanje vsebin računalništva in informatike v vrtce ter osnovne in srednje šole .

Kljub temu pa imate že sedaj priložnost, da izberete obvezni izbirni predmet iz računalništva. To je UREJANJE BESEDIL (UBE), pri katerem vam zagotovo ne bo dolgčas.

Pa poglejmo zakaj …

1.     Spoznali boste, da lahko računalnik uporabite za koristnejše stvari kot je preganjanje dolgega časa.

2.     Spoznali boste, da je računalnik odlično orodje s katerim si lahko pomagamo pri vsakdanjih opravilih. Seveda pa moramo poznati  način njegoveg delovanja in uporabo njegovih programov.

3.     Naučili se boste ukazovati računalniku s tem, ko boste uporabljali različne programe in izdelovali svoje s programskim orodjem Scratch.

4.     Naučili se boste tudi nekaj osnov uporabe programov, ki jih boste potrebovali pri svojem rednem šolskem delu (Word, Power Point, Slikar …) vse do konca vašega šolanja. Poznavanje uporabe urejevalnika besedil boste potrebovali tudi ko boste pisali diplomsko, magistrsko ali doktorsko nalogo.

5.     Največ časa bomo namenili urejevalniku besedila Word s pomočjo katerega boste pisali prispevke v šolski časopis in na koncu izdelali krajšo projektno nalogo iz področja, ki ga imate najraje (npr. Moj pes Pazi).

6.     Ob pisanju in urejanju različnih besedil boste bogatili svoj besedni zaklad in skrbeli za pravilno pisno izražanje v slovenskem jeziku.

7.     Pri svojem delu boste uporabljali osebne računalnike, računalniške tablice (iPad), pametne telefone in ostale vhodne in izhodne naprave, ki jih premoremo.

8.     In kar je od vsega najpomembnejše, naučili se bomo medsebojno sodelovati, se skupaj učiti, preizkušati računalniške izdelke, si medsebojno pomagati in se zavedati, da ni nič hudega tudi takrat, ko se zmotimo. Nasprotno, na napakah se učimo!

KAKO BOMO OCENJEVALI?
Za ocene ne bomo spraševali, niti pisali testov.
S številčnimi ocenami bomo ocenjevali postopke nastajanja izdelkov, izdelke same in učenčev odnos do predmeta.

Dragi učenci, prijavite se in se aktivno vključite v delo pri obveznem izbirnem predmetu iz računalništva UREJANJE BESEDIL v šolskem letu 2018/2019.
Vljudno vabljeni!

O Scratchu

PRIMERI PROJEKTNIH NALOG, KI SO JIH NAPISALI UČENCI RAZLIČNIH SLOVENSKIH ŠOL

PSI VITEZI KOŠARKA PARIZ
OBDELAVA GRADIV - LES

OBDELAVA GRADIV: LES (1 ura tedensko)

Pri predmetu obdelava lesa je osnovno gradivo za izdelavo predmetov  les. Orodja in obdelovalni postopki so v večini ročni, od strojev uporabijo vibracijsko žago, električni

vrtalni stroj in kolutni brusilnik. Izdelujejo uporabne, zabavne in okrasne  izdelke iz lesa (model vozila, čolna, jadrnice, ptičje hišice, pištole na gumico, sestavljank, …) . Pri predmetu prevladuje individualno praktično delo in delo v majhnih skupinah.

Predmet bo poučeval Marjan Petauer, profesor fizike in tehnike.

SONCE, LUNA, ZEMLJA

SONCE, LUNA IN ZEMLJA (1 ura tedensko)

Se kdaj sprašujete, zakaj sonce vzhaja in zahaja? Zakaj je poleti vroče in pozimi mraz? Zakaj je v Avstraliji poletje, ko je pri nas zima? Zakaj je Luna enkrat cela, drugič je je pol, tretjič pa je sploh ni? In zakaj včasih celo ‘mrkne’? ln ne le Luna; tudi Sonce! Kako na z zvezdami posutem nebu najti Venero, Mars, Jupiter, Saturn in Merkur ali pa Strelca, Dvojčka, Orion…? Izbirni predmet ASTRONOMIJA – Sonce, Zemlja, Luna želi mlademu človeku zadostiti potrebo po spoznavanju sveta, ki ga obdaja.

Predmet bo poučeval Marjan Petauer, profesor fizike in tehnike.

ŠPORT ZA ZDRAVJE

ŠPORT ZA ZDRAVJE (1 ura tedensko)

je namenjen nadgradnji tistih vsebin redne športne vzgoje, s katerimi lahko vplivamo na zdravje in dobro počutje (splošna kondicijska priprava, atletika, najmanj ena od športnih iger).

  • Učenci si razvijajo gibalne sposobnosti (predvsem moč, hitrost, koordinacijo
    gibanja, gibljivost) in funkcionalne sposobnosti ( aerobna in anaerobna vzdržljivost) z individualnimi programi.
  • Z izbranimi nalogami ohranjajo pravilno telesno držo in oblikujejo skladno postavo.
  • Opravljajo dalj časa trajajoče gibalne naloge aerobnega značaja v naravi, kjer je poudarjena vztrajnost.
  • Izpopolnjujejo športno znanje tistih športov rednega učenega načrta športne vzgoje, ki ponujajo možnost poznejših dejavnosti v prostem času.
  • Spoznavajo pomen redne športne vadbe in primerne prehrane za zdravje in dobro počutje.
  • Spoznajo primerno prehrano ob določenih športnih dejavnostih, pomen nadomeščanja izgubljene tekočine, škodljivost dopinga, poživil in drugih preparatov.
  • Razumejo odzivanje organizma na napor.
  • Oblikujejo odgovoren odnos do lastnega zdravja.
  • Spodbujajo medsebojno sodelovanje, zdravo tekmovalnost in sprejemanje drugačnosti.
  • Naučijo se spoštovati pravila športnega obnašanja.
  • Doživljajo sprostitveni vpliv športne vadbe.

Predmet bo poučeval Borut Pihlar, predmetni učitelj športne vzgoje.

LOGIKA

LOGIKA (1 ura tedensko)

Pri predmetu logika učenci pridobivajo osnovne logične pojme in se usposobijo za njihovo uporabo ter razvijajo sposobnost logičnega mišljenja in argumentiranega utemeljevanja. Spoznajo zakonitosti formalne logike in se naučijo različnih strategij reševanja logičnih problemov in rešujejo teste prostorske predstavljivosti. Veliko nalog rešujejo s pomočjo računalniških programov. Pripravljajo se na tekmovanje iz logike in razvedrilne matematike

Predmet bo poučeval Marjan Petauer, profesor fizike in tehnike.

SODOBNA PRIPRAVA HRANE

SODOBNA PRIPRAVA HRANE (1 ura tedensko)

Pri izbirnem predmetu Sodobna priprava hrane se bodo učenci učili o prehrani z vidika zagotavljanja in varovanja zdravja. Učili se bodo o pomembnosti varne, varovalne in zdrave prehrane ter o načinih priprave hrane. Poudarek bo predvsem pri pripravi zdrave hrane. Praktično delo bo potekalo individualno in v skupinah. Ocena bo temeljila na odnosu do dela, vedoželjnosti  učencev, na izvirnosti pri pripravi jedi in na oceni znanja osnov zdrave prehrane.Ogledali si bomo proizvodni proces predelave mleka in pekarstva.

Predmet bo poučevala Martina Leskovšek, učiteljica gospodinjstva, kemije in biologije.

ANSAMBELSKA IGRA

ANSAMBELSKA IGRA (1 ura tedensko)

Temeljni namen glasbenega izbirnega predmeta Ansambelska igra je, da učenci uresničujejo svoje interese za glasbeno umetnost in kulturo. Izbirni predmet omogoča ustvarjalnost in raziskovanje, kar spodbuja in navaja na trajno sodelovanje v glasbeni kulturi. Učenci se ob ustvarjanju sproščajo, razvijajo odgovornost za skupno sodelovanje ter  vrednotijo dosežke. Učenci poustvarjajo vokalne, instrumentalne in vokalno-instrumentalne vsebine, izbirajo izvajalske sestave po svojih nagnjenjih in zmožnostih, navajajo se na samostojno orientacijo v izbranih partiturah in na zapis lastnih zamisli, izražajo ustvarjalne zamisli z zvočnimi eksperimenti in improvizacijo;
Izbirni predmet je zasnovan po načelu individualizacije, tako da v njem lahko uspešno sodelujejo učenci z različnimi glasbenimi zmožnostmi in izkušnjami.
Učni načrt, ki je ciljno in razvojno procesno zasnovan,  poudarja odprtost za različne glasbene in z glasbo povezane vsebine, skladne z interesi učencev in širšega kulturnega okolja šole.

Učitelj je pri glasbenih izbirnih predmetih predvsem mentor, organizator in koordinator dela, v okviru glasbenih dejavnosti pa soizvajalec in ustvarjalec.

Učenci ob zaključku predmeta Ansambelska igra:

  • obvladajo repertoar instrumentalnih vsebin v skladu s posamezno zasedbo v ansamblu;
  • obvladajo temeljno orientacijo v glasbenem zapisu.

Predmet bo poučevala Mihaela Pihler, profesorica glasbene vzgoje.

GLEDALIŠKI KLUB

GLEDALIŠKI KLUB (1 ura tedensko)

Učenci pri predmetu spoznavajo, doživljajo in sooblikujejo prvine gledališke umetnosti. Poleg ustvarjalnih gledaliških dejavnosti je predmet povezan tudi s spoznavanjem aktualnih dogodkov v slovenskih gledališčih.
Učenci pridobivajo bralno in gledališko kulturo, naklonjenost do gledaliških aktivnosti in obiskovanja gledaliških predstav, spoznavajo gledališče kot sintezo različnih umetnosti, ob branju domačih in tujih dramskih del ter gledanju predstav razvijajo osebnostno ter narodno identiteto, udeležujejo se posamičnih in skupinskih vaj in sproščene improvizacije besedila, razvijajo možnost izražanja z mimiko, kretnjami, gibanjem in govorom v odrskem prostoru, samostojno ustvarjajo gledališke predstave, nastopajo na odru, prispevajo svoje zamisli za uprizoritev igre in se naučijo delati v skupini.
V okviru predmeta si bomo ogledali gledališko predstavo v enem od slovenskih narodnih ali ljudskih gledališč.

Predmet bo poučevala Špela Mrkša, profesorica slovenščine.

NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMET FRANCOŠČINA

NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMET FRANCOŠČINA (2 uri na tedensko)

Francoščina je neobvezni izbirni predmet, ki se izvaja dve uri tedensko. Učenec, ki s svojo izbiro ni zadovoljen, lahko po enem ali dveh letih učenja tudi izstopi.
Učenje francoščine ni tako težko kot se zdi, je pa lahko zabavno. Pouk bo sestavljen iz raznolikih dejavnosti. Imel boš priložnost spoznati čar Francije in francoske kulture. Francoščina je jezik, ki te popelje v eno najzanimivejših kultur sveta. Je jezik umetnosti, mode, ljubezni… Poslušali bomo francoske pesmi, si ogledali francoske filme, pokukali bomo tudi v čarobni svet francoske kulinarike in se naučili pripraviti nekaj tipičnih francoskih jedi.
Predstavili se bomo tudi na 20. Frankofonskem dnevu v Celju ter na 17. Frankofonskem festivalu v Kranju.

Francoščino govori 170 milijonov ljudi po vsem svetu. Pridi in se jim pridruži!

Predmet bo poučevala Saša Sotošek, profesorica nemškega in francoskega jezika.

ORGANIZMI V NARAVNEM IN UMETNEM OKOLJU

ORGANIZMI V NARAVNEM IN UMETNEM OKOLJU  (1 ura tedensko)

Izbirni predmet Organizmi v naravnem in umetnem okolju je odlična priložnost za učence, ki imajo radi naravo in živa bitja, ki v njej bivajo. Pouk naravoslovja dandanes zaradi časovne omejitve pogosto poteka zgolj za zaprtimi vrati učilnice, medtem ko lahko ta izbirni predmet poimenujemo kar »Učilnica v naravi«.
Učenci bodo na terenu aktivno iskali živa bitja v bližnjih ekosistemih (gozd, travnik, potok …), se seznanili z načini njihovega življenja, sklepali bodo o prilagoditvah na življenjske razmere, ki vladajo v posameznem okolju in predvsem kako človek vpliva na življenje organizmov v svojem okolju.
Nekatera živa bitja bomo vzeli v oskrbo in zanje tudi skrbeli. Tako bodo učenci dobili odgovorno nalogo pri gojenju in vzdrževanju živali in rastlin.

Pri predmetu ne bomo uporabljali učbenika, temveč bomo znanje pridobivali z aktivnim delom v naravi, torej z izkušnjo.

Predmet bo poučevala  Ksenija Antolin, profesorica biologije in kemije.