Na OŠ Podčetrtek tudi v letošnjem šolskem letu nadaljujemo z mednarodnim projektom ERAZMUS+. Tako smo v okviru projekta Erasmus+ KA1 Staff mobility – Učna mobilnost posameznikov izvedli tedensko sledenje na delovnem mestu na šoli v Španiji. Možnost učne mobilnosti sva tokrat izkoristili Eva Cankar, učiteljica angleščine, in Simona Gobec Drofenik, učiteljica zgodovine in geografije.
Šola partnerka v okviru mobilnosti je bila Instituto de Educación Sencundaria Santa Teresa v mestu Jaen.
Izobraževanje v Španiji delimo na pet nivojev. Predšolsko izobraževanje je neobvezno in neplačljivo za otroke od tretjega do šestega leta. Pri šestem letu otroci nastopijo osnovno šolo, ki je obvezna in traja do njihovega dvanajstega leta. Osnovnošolsko izobraževanje je razdeljeno na triade, ki temelji na kurikulumu države in posamezne pokrajine.
Šolo, ki sva jo obiskali, obiskujejo otroci od 12. do 16. leta starosti in je, čeprav jo imenujejo srednja šola, prav tako obvezna. Gre za dvojezično šolo, ki izvaja pouk v španščini in posamezne predmete tudi v angleščini. Posebno pozornost namenjajo otrokom s posebnimi potrebami in primanjkljaji na posameznih učnih področjih.
Cilji najinega obiska so bili izmenjava izkušenj in dobrih praks pri delu z otroki s posebnimi potrebami, sledenje učnim uram, spoznavanje različnih metod inkluzije, vključevanje tujcev in seveda izmenjava mnenj in izkušenj z učitelji.
Na Instituto de Educación Sencundaria Santa Teresa poteka pouk od osme ure zjutraj pa vse do treh popoldan. Šolske ure trajajo 60 minut, odmorov med urami ne poznajo. Časa za malico, ki jo otroci prinesejo s sabo, imajo pol ure. Pouk je dinamičen, učitelji pa uporabljajo raznovrstne metode in načine poučevanja. Šola je zelo dobro opremljena z IKT tehnologijo. Glede na videno morajo učenci biti zelo samoiniciativni in disciplinirani, saj morajo od doma opraviti vrsto nalog in zadolžitev. Zelo veliko pozornost namenjajo učencem z vedenjskimi odkloni. Učitelji posameznih učnih področij se redno sestajajo na tedenskih timskih sestankih, kjer podrobno načrtujejo svoje delo in v skladu s standardi znanja, ki so podrobno opredeljeni na ravni države in posamezne pokrajine, oblikujejo preverjanja in preizkuse znanj.
Tekst: Eva Cankar in Simona Gobec Drofenik
(Skupno 199 obiskov, današnjih obiskov 1)