Na Osnovni šoli Podčetrtek smo se odločili pridobiti dodatna znanja in veščine s področja vključevanja otrok s posebni potrebami in priseljencev v večinsko osnovno šolo. Tako smo se prijavili na razpis Erasmus+ KA1 Staff mobility – Učna mobilnost posameznikov, kjer smo bili uspešni s projektom Izzivi inkluzije. V šolskem letu 2018/2019 je bilo tako v okviru projekta izvedeno tedensko sledenje na delovnem mestu na šoli v Turčiji, ki sva se ga udeležila učitelj športne vzgoje Borut Pihlar in učitelj razrednega pouka David Ivačič.
Pred odhodom je bilo potrebno urediti in uskladiti marsikatero podrobnost povezano s potovanjem, bivanjem in delom na gostujoči šoli v Okurcalarju, ki leži na čudoviti obali sredozemskega morja. Serkan Ersoy, turški koordinator, se je zelo izkazal in s svojimi sodelavci poskrbel, da je med najinim obiskom vse potekalo brez težav.
Po letu iz Gradca, preko razkošnega novega carigrajskega letališča do Antalje, naju je pot vodila do mesta Okurcalar, ki leži med Antaljo in Alanyo. Izrazito turistično mesto se ponaša s kar 35 hoteli s petimi zvezdicami, turistična sezona pa zaradi ugodne sredozemske klime traja skoraj vse leto.
Ob prihodu na šolo so naju na šolskem igrišču pričakali prav vsi učenci šole, ki so veselo mahali s slovenskimi in turškimi zastavicami. Najprej naju je sprejel ravnatelj Doğhan Kahveci, ki je izrazil veliko zadovoljstvo, da smo za gostujočo šolo izbrali ravno njihovo šolo. Sledil je ogled šole in spoznavanje z učitelji. Po izjemno okusnem tradicionalnem turškem kosilu je sledil obisk Alanye, kjer naju je sprejel minister za šolstvo regije Alanya gospod Hüsein Er. V pogovoru je izpostavil pomen evropskih projektov za približevanje Turčije in njene kulture evropskim državam. Povedal je še, da v tem letu v njihovi regiji poteka 14 tovrstnih izmenjav in izrazil upanje, da bo imel v naslednjih letih priložnost spoznati še več učiteljev in učencev iz Slovenije.
Pouk na šoli v Okurcalarju se prične ob osmi uri zjutraj. Prva ura traja 50 minut, od tega je 10 minut namenjenih tihemu branju poljubne literature, ostale ure pa trajajo 40 minut. Odmori trajajo 10 do 15 minut, ob 12-ih imajo vsi enourni odmor za kosilo. Šola nima organizirane prehrane, kot je to urejeno pri nas, si pa lahko učenci sami kupijo hrano v šolski kantini. Dostikrat starši prinesejo kosilo učencem v šolo in ga skupaj z njimi na šolskem dvorišču tudi pojedo. Kot častna gosta sva prisostvovala tudi na prireditvi ob dnevu otroka, ki ga v Turčiji praznujejo 23. aprila. Slišali smo recitatorje, ogledali smo si dramski prizor, najmlajši in malo večji so nas navdušili s plesom in ritmiko. Rdeča nit prireditve pa je bil lik prvega predsednika sodobne republike Turčije Atatürka. V živahni in svečani prireditvi so sodelovali prav vsi učenci šole, množično pa so jo obiskali tudi starši. Dopoldneve sva večino časa preživela pri pouku. Spoznavala sva metode in oblike dela ter učne pripomočke, ki jih uporabljajo pri delu z otroki s posebnimi potrebami in se tako izpopolnjevala in razširjala svoje znanje ter vpogled na šolsko delo v Turčiji. Čas odmorov sva izkoristila za pogovore z učitelji, izmenjavi splošnih izkušenj pri delu z otroki in spoznavanju turške kulinarike. Tudi tedenski sestanek učiteljskega zbora je potekal v tem duhu. Predstavila sva slovenski šolski sistem, OŠ Podčetrtek in njeno okolico, šoli pa sva tudi podarila nekaj slovenskih otroških knjig v angleškem prevodu. Med učence pa sva razdelila promocijska darilca, ki nam jih je zagotovila Slovenska turistična organizacija in TIC Podčetrtek.
Popoldnevi so bili namenjeni spoznavanju turške kulture in njenih znamenitosti. Med drugim sva obiskala starodavno mesto Side z Apolonovim templjem, Rdečo trdnjavo v Alanyi, Manavgat in tradicionalni turški bazar. Predvsem pa sva spoznala veliko prijaznih, nasmejanih in ponosnih ljudi ter pridobila nekaj dobrih turških prijateljev.
Foto: Borut Pihlar