Četrtek, 4. 4. 2024, je bil za učence prve triade POŠ Pristava prav poseben dan, dan poln zabavnega učenja in raziskovanja. Tehniški dan poimenovan Pomladni hokus pokus je bil razdeljen na štiri sklope.
POSKUSI Z VODO
Učenci so spoznavali, da je voda čudovita snov – vir življenja. Izvedli so eksperimente (ognjemet v vodi, potujoči mehurčki, žejne papirnate brisače, plavajoča pomaranča) pri katerih so uporabili živilske barve. Pred izvedbo eksperimentov so postavljali svoje hipoteze, po končanem eksperimentu pa primerjali hipoteze z rezultati. Z vodo so mešali različne snovi in ugotavljali, ali se bo snov z vodo zmešala, ali se bo v vodi raztopila, ali bo plavala ali v vodi potonila. Spoznali so, zakaj ladja ne potone.
Prvošolci so naredili vulkan, ki je v razredu tudi izbruhnil in zabavni poskus pri katerem se je balon (skoraj) sam napihnil.
MOČ VETRA
Učenci so spoznali kaj je veter, zakaj je pomemben in s čim lahko merimo moč, hitrost ter smer gibanja vetra. Spoznali so, da veter pomaga tudi pri opraševanju nekaterih rastlin. Ugotavljali so, da ljudje veter izkoriščamo za pridobivanje energije (vetrnice) in za vožnjo s prevoznimi sredstvi (jadralna letala, padala…). Nato so učenci po navodilih izdelali preprosto padalo iz vrečke, nanj privezali lahek predmet in ga preizkusili.
ČUTILA
Učenci so na delavnici o čutilih spoznali, da svet okoli sebe zaznavamo s čutili. Vsaka postaja je učence učila o pomembnosti posameznega čutila. Učenci so izkusili, kako je, če ne vidimo. Z rutko so si prekrili oči in se prepustili vodenju sošolca. Pri tem pa so krepili tudi zaupanje drug drugemu in zelo pozorno poslušati navodila sošolca. S pomočjo tipa so prepoznavali različne teksture in predmete. Navdušilo jih je spoznanje, da je koža največje čutilo. Na postaji o okusu so učenci z vatirano palčko na jezik nanašali različne okuse. Najraje so nanašali sladko raztopino, grenek radič pa ni požel velikega navdušenja. Na postaji o vonju so vonjali vonjave, ki so bile v kozarcih, v katere pa seveda niso videli. Najbolj znan jim je bil vonj limone. V vreči presenečenja so izbrali predmet, ki so ga opisali na podlagi tega, kako so ga doživeli s pomočjo tipa. Pravo navdušenje jih je prevzelo, ko so pravilno poimenovali predmet, ki ga prej niso videli. Z zanimanjem pa so učenci prisluhnili zvokom narave. Ugotovili so, da nas obkrožajo številni zvoki, ki jih brez posebne pozornosti preslišimo.
MERJENJE
Pri delavnici merjenja smo skupaj z učenci odkrivali pojme prostornina, dolžina in masa. Naše delo je poteklo na prostem. Skozi delo v skupinah smo iskali enako težke pare, tehtali mivko, pretakali čudežno modro tekočino in na travniku iskali različno dolge rastline.
Učiteljice Valentina, Ajda, Anja in Suzana